Skip to Content

Rozstawienie zestawu pomiarowego na placu

Zestaw pomiarowy można łatwo dostosować do różnych zadań egzaminacyjnych przewidzianych dla kandydatów na prawo jazdy kat. A. Niezależnie od tego, czy chodzi o pomiar prędkości najazdowej czy średniej prędkości na odcinku manewru – rozstawienie modułów zajmuje chwilę i nie wymaga dodatkowych narzędzi.

Poniżej przedstawiamy trzy warianty rozłożenia, odpowiadające zadaniom opisanym w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 24 listopada 2023 r.
Dwa pierwsze są zgodne z wymaganiami egzaminacyjnymi – "Ominięcie przeszkody" oraz "Slalom szybki".

Trzecia konfiguracja – slalom z pomiarem prędkości wjazdowej – to rozwiązanie dodatkowe, które nie jest wymagane przepisami, ale może stanowić cenne wsparcie w procesie szkoleniowym, dając instruktorowi dodatkowy wgląd w sposób wykonania manewru.



Pomiar prędkości średniej

(Zadanie egzaminacyjne: Slalom szybki)


To ustawienie umożliwia pomiar średniej prędkości motocykla na odcinku zadania „slalom pomiędzy pachołkami” – zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu.

Moduły odbiorcze ustawia się w odległości 28 metrów, co odpowiada długości odcinka, na którym kursant wykonuje manewr. Po przekroczeniu pierwszej bariery rozpoczyna się pomiar czasu, a druga go kończy – system automatycznie wylicza średnią prędkość przejazdu.

Do pomiaru wykorzystywane są: 2 nadajniki, 1 odbiornik startowy oraz 1 odbiornik końcowy.


Pomiar prędkości średniej z pomiarem prędkości wjazdowej

(Zadania egzaminacyjne: Slalom szybki)


To rozszerzona konfiguracja, która łączy pomiar prędkości najazdowej z pomiarem prędkości średniej w trakcie slalomu. Dzięki temu instruktor może nie tylko ocenić przebieg manewru, ale również kontrolować prędkość, z jaką kursant wjeżdża w zadanie.

Pierwszy odcinek pomiarowy (dla prędkości najazdowej) ustawiony jest na długości 45 cm, drugi – odpowiadający odcinkowi slalomu – ma długość 28 metrów.

Takie ustawienie pozwala uzyskać dwie niezależne wartości pomiarowe: prędkość wejścia w slalom oraz prędkość średnią na całym jego odcinku. To rozwiązanie dla szkół i instruktorów, którzy chcą mieć większą kontrolę nad przebiegiem zadania i sposobem jego wykonywania.

Do pomiaru wykorzystywane są: 3 nadajniki, 1 odbiornik startowy oraz 2 odbiorniki końcowe.

Pomiar prędkości najazdowej

(Zadanie egzaminacyjne: Ominięcie przeszkody)

W tym ustawieniu system mierzy prędkość motocykla tuż przed rozpoczęciem manewru „omijania przeszkody” – zgodnie z wymaganiami zadania określonego w rozporządzeniu. 
Moduły odbiorcze ustawia się w niewielkiej odległości od siebie – domyślnie 45 cm. To wartość przyjęta w systemie do obliczania prędkości najazdowej.
Dla ułatwienia rozstawienia, w zestawie znajdują się rozkładane szablony odległości, które pozwalają szybko i precyzyjnie ustawić moduły bez potrzeby mierzenia taśmą czy linijką.

Do pomiaru wykorzystywane są: 2 nadajniki, 1 odbiornik startowy oraz 1 odbiornik końcowy.

Ominięcie przeszkody - schemat ustawienia bramek

Slalom szybki - schemat ustawienia bramek

Slalom szybki  z prędkością wjazdową - schemat ustawienia bramek

Szczegółowe schematy rozłożenia znajdziesz na dołączonych do zestawu kartach rozłożenia – wygodnych ściągach, które ułatwiają codzienną pracę z systemem.

Wiesz już, jak działa system. Teraz wybierz zestaw, który najlepiej odpowiada Twoim wymaganiom – ekonomiczny Lite lub profesjonalne Min oraz Maxi. ​.  

Zestawy